فروش حواله واردات خودرو جانبازان، ۳ تا ۴ میلیارد تومان

فروش حواله واردات خودرو جانبازان، ۳ تا ۴ میلیارد تومان

فروش حواله واردات خودرو جانبازان، ۳ تا ۴ میلیارد تومان بیشتر بخوانید:

  • خبر جدید برای متقاضیان خودرو / از فردا حساب خود را وکالتی کنید
  • آفتابی شدن خودرو‌های لاکچری در سامانه یکپارچه
  • آغاز ثبت نام و انتخاب خودرو‌های وارداتی جانبازان
  • متقاضیان واردات خودرو بخوانند

به گزارش منیبان به نقل از اقتصاد24، موضوع حواله خودرو جانبازان حالا هر روز ابعاد تازه‌تر و جالب تری به خود می‌گیرد. حقیقت این است که مجروحان و جانبازان جنگی در همه کشور‌ها به عنوان قهرمانان ملی تلقی می‌شوند. به پاس شجاعت این افراد، امتیاز‌های ویژه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد. جانبازان و ایثارگران در کشور ما نیز امتیاز‌هایی دارند. هر ساله با بررسی مشخصات این افراد و معرفی آن‌ها از سوی نهاد‌های ذی‌ربط، سهمیه خودرویی برای این دسته از قهرمانان ملی در نظر گرفته می‌شود.

596142_502

اما مساله این است که در روند اعطای این امتیازات روند قانونی درست تدوین و اجرایی نمی‌شود و اعطای تسهیلات نیز با حاشیه‌هایی همراه خواهد شد، حاشیه‌هایی که اکنون نیز مساله واردات خودرو توسط جانبازان را شامل شده است.

کما اینکه به گزارش اقتصاد ۲۴، از روز چهارشنبه، ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی برای جانبازان واجد شرایط در سامانه آغاز شده و این افراد تا ۹ روز پس از تاریخ اعلام شده، طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، می‌توانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند، اما ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در این سامانه به معنی واردات قطعی نیست و مراحل بعدی توسط مسئولان مربوطه، اطلاع‌رسانی می‌شود.

نکته، اما اینجاست هنوز که نه وضعیت حواله و نه خودرو مشخص نشده، پای حواله خودرو‌های وارداتی جانبازان به آگهی‌ها با قیمت‌های عجیب و غریب باز شده است. به عنوان مثال حواله خودروی وارداتی تویوتا راو ۴ به قیمت ۳.۵ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. فرد دیگری حواله ۳۰ هزار یورویی واردات خودرو را به قیمت ۴ میلیارد تومان آگهی کرده است.

این در حالی است که در ارقام اولیه، مبالغی که برای حواله و امتیاز این خودرو‌ها مطرح می‌شد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما به ناگهان ارقام تا ۴ میلیارد تومان نیز افزایش یافته است. البته حواله‌های ۴ میلیارد تومانی مربوط به خودر‌وهای ۳۵ هزار دلاری است و خودرو‌های ۲۵ هزار و ۳۰ هزار دلاری حواله هایشان بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *