قرارداد پیش‌خرید تصاویر ماهواره‌ای توسط سازمان فضایی بسیار امیدوارکننده است

قرارداد پیش‌خرید تصاویر ماهواره‌ای توسط سازمان فضایی بسیار امیدوارکننده است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: در سیستم فضایی کشور اینکه سازمان فضایی ایران قرارداد پیش خرید تصاویر ماهواره‌ای را امضا کرده است یعنی باید همچنان امیدوار بود‌و یا اینکه رئیس جمهور بعد از سال‌ها از فناوری فضایی حمایت می‌کند جای امیدواری دارد.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم؛ امیر مجید فخری؛ رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در مراسم دورهمی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: من در سال 1374 در مرکز سنجش از دور ایران حضور داشتم و در آن موقع اساتید به ما می‌گفتند که می‌شود با تصاویر ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی را رصد کرد!

وی ادامه داد: در کتاب مبادی سنجش از دور آمده است که آمریکا با رصد زمین‌های کشاورزی و سطح زیر کشت شوروی سابق از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کرد و قراردادی را به شوروی تحمیل کرد.

امیر فخری گفت: از سال 98 بر روی تصاویر ماهواره‌ای در حوزه امنیت غذایی متمرکز شدیم.

وی با بیان اینکه نگاه بخش‌های دولتی به این عرصه عمدتاً ممانعت بوده است، گفت: بنده با آقای ساداتی‌نژاد؛ وزیر سابق کشاورزی بارها صحبت کردم و تاکید کردم که با تصاویر ماهواره‌ای می‌شود مشکلات کشاورزی را حل کرد اما متاسفانه امروز در سیستم‌های دولتی ممانعت وجود دارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: بنده در سازمان جغرافیایی برای شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند دلم می‌سوزد که گاهاً برخوردها دگم است و انسان‌های محکم می‌توانند با ما به عنوان بخش دولتی کار کنند.

وی تصریح کرد: در سیستم فضایی کشور اینکه سازمان فضایی ایران قرارداد پیش خرید تصاویر ماهواره‌ای را امضا کرده است یعنی باید همچنان امیدوار بود. یا اینکه رئیس جمهور بعد از سال‌ها از فناوری فضایی حمایت می‌کند جای بسیار امیدواری دارد.

نخستین پرتاب خورشیدآهنگ سال آینده از پایگاه فضایی چابهار/ ماهواره‌های ظفر2 و ناهید2 سال آینده پرتاب می‌شود

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تاکید کرد: شکوفایی مدل‌های همکاری دولتی با دانش بنیان‌ها نیاز به نوآوری دارد ما گرفتار بروکراسی‌های اداری هستیم و شاید همکاران ما در دولت خیلی راغب به تغییر در سیستم اداری نباشند.

انتهای پیام/

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *